Păziți-vă de Penny Market, sau cum te face ”șeful” hoț la pătrat

O botoșăneancă a devenit super-hoț după ce șeful de magazin de la Penny Market Botoșani ( magazinul din Uvertura Mall) s-a gândit să mai acopere niște găuri din inventar. Găuri cauzate de alte persoane care au sustras din magazin și pe care sistemul de supraveghere nu i-a putut depista, sau găuri cauzate de lăcomia angajaților magazinului. De ce nu? Mai ales dacă rețeaua de camere video din magazin este… ireproșabilă.

Botoșăneanca în cauză a furat câteva produse de igienă corporală din magazin în valoare de aproximativ 250 ron. După două săptămâni a fost chemată la magazin și i s-a arătat o poză care nu dovedea în niciun fel că e hoață. Dar i s-a spus că a fost surprinsă de camerele video în timp ce fura. Doar că șeful de magazin i-a umflat paguba. Suma pretinsă a fost de circa 500 ron. Ca să fie convingător, șeful isteț i-a arătat botoșănencei două bonuri ( foarte curios, nu știam că se eliberează bonuri de casă pentru produse furate, despre care se presupune că sunt dispărute), vrând să justifice valoarea dublă. Apoi a trecut la metodele psihologice de intimidare, gen dosar penal, copii rămași pe drumuri, etc. Și a cerut ca femeia să îi aducă cei circa 500 ron, altfel pentru ea va fi sfârșitul lumii. Speriată, disperată, femeia a apelat la COLUMBO (departamentul de investigații al publicației Curierul Regional). Mai ales că nu știa ce să creadă, cum să procedeze și ce e de făcut în condițiile în care nu avea bani. Că dacă avea cumpăra , nu fura pentru a-și spăla familia. Înțelegând cum stă situația, ne-am adresat șefului de magazin. Acesta a afișat o figură surprinsă, nedumerită și a susținut că nu știe să se fi întâmplat așa ceva în magazinul lui. Nu a furat nimeni nimic și nici nu o cunoaște pe femeia în cauză. Cert este că, cu 10 minute înainte de a vorbi cu noi șeful de magazin, femeia în cauză fusese la el și i-a dat 95 de ron. Anterior îi mai dăduse 120 de ron. Și nu a primit nicio dovadă că a achitat aproape în întregime paguba reală. Facem precizarea spre știința celor ”de la centru”. A mai menționat că oricum nu are voie să dea relații presei și că să vorbim cu cei ”de la centru”. Și am vorbit. Cei ”de la centru” , evident, nu știau nimic. Au cerut să le prezentăm situația și au promis că ne vor anunța care este situația, dacă a existat furtul, dacă șeful de magazin i-a umflat valoarea, dacă în magazin există angajați care fură și caută victime cărora să le pună în cârcă paguba, etc. Au promis. Și atât. Nicio clarificare nu a parvenit redacției în decurs de 48 de ore. Femeia care și-a recunoscut vina față de COLUMBO a împrumutat banii și și-a achitat datoria, dar nu înțelege de ce i se cere dublu, unde ajung banii, de ce în evidențele șefului de magazin paguba e mai mare decât știe ea, de ce nu i s-a dat dovadă de achitare, etc. Probabil că nici noi nu vom afla cu exactitate. Un lucru este sigur. Românul nu trebuie să uite și botoșăneanca în cauză sigur nu va uita că hoțul nu trebuie să fure de la hoți.

”Feriți-vă de măgăruș” are acum varianta ”feriți-vă de Penny Market”. Mai ales dacă aveți gânduri necurate. Pentru că vi se va imputa, pe șestache, și ceea ce au furat alții.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *